Acest site este arhivat. Toate funcționalitățile interactive sunt dezactivate.

Arădenii se revoltă împotriva abonamentului unic şi a eliminării unor linii de tramvai

Arădenii s-au săturat să tacă şi să accepte toate deciziile aleşilor locali.

Arădenii se revoltă împotriva abonamentului unic şi a eliminării unor linii de tramvai

Se pare că a ajuns cuţitul la os şi că oamenii nu mai sunt de acord să plătească bani grei pentru servicii de care nu dispun. Cel puţin aşa s-a văzut în cadrul dezbaterii de ieri, solicitată de către Mişcarea Arădeană cu privire la eliminarea unor linii de tramvai şi la introducerea unui abonament unic pentru mijloacele de transport în comun. A fost prima dezbatere din ultimul timp în care numărul participanţilor a fost destul de mare şi în care au luat cuvântul 15 arădeni, care au fost total împotriva proiectului de hotărâre care prevede cele enumerate mai sus. Locuitorii din Alfa nu pot să accepte faptul că linia 2 se va elimina, la fel nici cei care locuiesc în Grădişte că nu vor mai avea legătura cu centrul. Ba mai mult de atât, una dintre locuitoarele din Afla a spus că probabil totul este o glumă, deoarece nu crede că este posibil ca cineva să  se gândească să lase oamenii să fugă dintr-o staţie în alta.

Un reprezentant al Companiei de Transport Public Arad a prezentat înainte ca arădenii să poată lua cuvântul de ce se propune această modificare, care pentru ei ar fi una benefică, deoarece ar elimina din costuri. Cei din sală nu au fost mulţumiţi de această prezentare, deoarece au spus că pe ei nu îi avantajază deloc şi că în loc să se facă ceva în favoarea cetăţeanului i se dă în cap. „Dorim să îmbunătăţiţi transportul în comun, nu să îl schilodiţi”, spune Gheorghe Mich, care nu doreşte eliminarea liniei de tramvai, care face legătura între Grădişte şi centru.

Claudiu Cristea a luat şi el cuvântul şi a prezentat tabelele cu semnăturile petiţiei. Acesta a mai spus că oamenii preferă să îşi facă abonament pe o singură linie, nu pe toate, deoarece nu au posibilităţi şi că doreşte să se scoată acest proiect de hotărâre de pe ordinea de zi, iar dacă totuşi va apărea într-una din şedinţe pe masa consilierilor aceştia să nu îşi însuşească hotărârea prin vot.  Totodată a vorbit şi despre faptul că arădenilor le va fi greu să ajungă unde doresc, dacă vor trebui să schimbe două sau trei tramvaie. „Nu este corect să uşurăm viaţa admi­nistraţiei locale şi a CTP-ului şi să o îngreunăm pe cea a cetăţenilor” a afirmat Claudiu Cristea. Acesta a mai spus că o să se ajungă ca  n unele situaţii călătoria cu taxiul să fie mai ieftină decât cea cu tramvaiul. Reprezentanţii Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative (ULAL) au fost şi ei în sală şi au spus că susţin demersurile Mişcării Arădene şi că nu sunt de acord cu acest proiect.

Doresc ieftinirea biletelor

Maria Gavrilaş a vorbit în numele locuitorilor din Alfa şi chiar a prezentat o schiţă cu liniile de tramvai. Aceasta a spus că nu se doreşte abonament pe mai multe linii şi că dovedeşte că hotărârea nu este eficientă. Mai mult de atât a vorbit despre calvarul la care sunt supuşi copiii şi părinţi de a se da jos dintr-un tramvai şi urca în altul. „Trebuie făcut slalom printre semafoare. În această dimineaţă (n.r. ieri dimineaţă) am văzut cum din grabă să prindă tramvaiul, o bunică a scăpat nepoţica sub scara vagonului. Consider o glumă faptul că se doreşte desfiinţarea unor linii care fac legătura cu centrul oraşului. Linia 2 nu trebuie eliminată”, a spus femeia. Un alt cetăţean a afirmat acelaşi lucru şi anume că este inadmisibil să schimbi două-trei tramvaie până să ajungi la destinaţie.

Au fost persoane în sală, care au spus că din cauza faptului că nu îşi permit să îşi cumpere bilete şi abonamente de tramvai merg pe jos kilometri întregi. Aceştia au propus ieftinirea biletelor şi abonamentelor, că doar atunci CTP ar avea de câştigat  prin înmulţirea călătoriilor.

Ana Dumitrescu din Alfa a spus că şi soţul şi fiica lor merg pe jos, deoarece nu îşi permit să circule cu tramvaiul.  „Mă doare ce se întâmplă, dar nu avem ce face, măcar să nu se elimine linia 2, să nu fim nevoiţi să schimbăm mai multe tramvaie” a spus arădeanca. Printre cei care au luat cuvântul s-a aflat şi un pasionat de tramvaie şi anume Alexandru Quintus, care a prezentat câteva propuneri pe care le-a lăsat spre analiză.

Se elimină şase linii de tramvai

În proiectul de hotărâre se propune eliminarea a şase linii de tramvai, mo­dificarea programului de transport, introducerea abonamentul unic, care va fi valabil pe toate tipurile de mijloce de transport în comun. Abonamentul unic nominalizat, pe o lună, va avea o va­loare de 60 lei, pe două săptămâni va costa 35 lei, abonamentul săptămânal 20 lei, iar o legitimaţie de călătorie pentru o zi valabilă pe toale liniile urbane 7 lei. Totodată, se introduc şi abonamentele nenominalizate. Preţul unuia va fi, pe o lună, de 150 lei. Un abonament nenominalizat pe două săptămâni va costa 80 lei, iar pentru o săptămână, 45 lei. Se vor elimina şase linii de tramvai: linia 2 (care făcea circuit pe traseul Centru-UTA-Alfa), 5 (care lega Aradul Nou de Micălaca), 8 (între centru şi Micălaca), 16 şi 16b (Centru - Grădişte), 17 (Făt Frumos- Micălaca). Micălaca va rămâne, astfel, fără trei din totalul de cinci linii de tramvai, iar pe cele două linii rămase vor circula mai multe vagoane. Pe linia 7 se va circula cu o frecvenţă de 7 minute la orele de vârf, 12 minute în afara orelor de vârf şi 14 minute în zilele de sărbătoare, respectiv, pe linia 18 va fi o frecvenţă de 6,6 minute în orele de vârf, 11 minute în afara orelor de vârf şi 13 minute în zilele de sărbătoare. Linia 3 va avea o frecvenţă de 10 minute în orele de vârf şi 15 minute în rest. Linia 15 va avea o frecvenţă de 15 minute în toate zilele săptămânii. Reprezentanţii CTP spun că linia 2 trebuia eliminată, deoarece au început lucrările de reabilitare a centrului vechi, iar liniile preorăşeneşti cu numerele 9, 10, 11, 12 şi 14 se menţin nemodificate.

Dezbaterea de ieri a fost printre singurele în care fiecare cetăţean care a luat cuvântul a fost aplaudat de către cei prezenţi.