Acest site este arhivat. Toate funcționalitățile interactive sunt dezactivate.

Arădenii i-au reproşat administraţiei eliminarea unor linii de tramvai şi abonamentul unic!

 Arădenii i-au reproşat administraţiei eliminarea unor linii de tramvai şi abonamentul unic!

Claudia Macra, city managerul Aradului, observa ieri în deschiderea dezbaterii pe marginea modificărilor pe care Compania de Transport Public doreşte să le implementeze, că „puţină lume” s-a prezentat cu această ocazie. Noi am putea să facem o remarcă şi mai pertinentă: puţini consilieri s-au arătat interesaţi de acest subiect, şi anume doi. Dintre care unul (Claudiu Cristea) a fost iniţiatorul dezbaterii din partea organizaţiei Mişcarea Arădeană, iar celălalt a fost... Gheorghe Schill.

Consilierii municipali au ignorat întâlnirea cu arădenii

Dacă atunci când se vorbeşte despre proiectul BERD, proiect care a avut ca scop modernizarea infrastructurii pentru transportul în comun, mulţi dintre aleşi se îngrămădesc la cuvânt, de data aceasta s-au făcut invizibili. Pesemne le place mai mult să vorbească decât să asculte. Poate vor avea măcar bunul simţ să citească presa a doua zi, înainte de a se îngrămădi să voteze un proiect de larg interes. Tocmai pentru că nu mai merg de mult timp cu tramvaiul, consilierii trebuia să fie ieri prezenţi în sala 70. Au ales însă să îi sfideze pe cei care i-au mandatat să ia decizii în numele lor.

Dintre aceşti „puţini” participanţi (peste 30), 15 au luat cuvântul, spulberând slabele argumente prezentate de reprezentantul CTP în debutul întâlnirii.

Iată alţi doi reprezentanţi ai administraţiei, care au luat parte la dezbatere, alături de Claudia Macra: Liliana Florea, şef serviciu transport public şi Mariana Birău, director executiv al CTP Arad.

Eliminarea a 6 linii de tramvai şi scumpirea mascată a abonamentului

Vă reamintim motivele pentru care discuţiile de ieri au avut loc: propunerea de eliminare a liniilor de tramvai: 2 (Centru-UTA-Alfa), 5 (Aradul Nou-Micălaca), 8 (Centru-Micălaca), 16 şi 16b (Centru-Grădişte), 17 (Făt-Frumos – Micălaca), precum şi desfiinţarea abonamentului pe o linie şi introducerea unui abonament unic (pe toate liniile), care ar putea fi cumpărat cu 60 de lei. Abonamentul pentru o linie costă acum 47 de lei.

Acestea sunt măsuri care, în opinia celor de la CTP, vor duce la o frecvenţă mai bună a tramvaielor şi la creşterea numărului de călători. Tot ei au adus ca argument în favoarea proiectului supus dezbaterii, discrepanţa dintre capacitatea oferită de tramvaie şi gradul de ocupare al acestora, mult mai mic.

„Să îmbunătăţim transportul, nu să îl schilodim!”

Primul vorbitor, Gheorghe Mih, a remarcat faptul că este vorba despre o discriminare a cartierelor în raport cu Centrul Aradului. „Şi noi plătim dări! Haideţi să îmbunătăţim transportul, nu să îl schilodim!”, a subliniat arădeanul. Acesta a susţinut faptul că transportul din Grădişte şi din Gai până în Centru ar trebui să se facă cu o linie de tramvai directă.

Claudiu Cristea a prezentat spre înregistrare oficială cele peste 1.000 de semnături adunate în cadrul unei campanii iniţiate de ONG-ul Mişcarea Arădeană. Totodată a remarcat absenţa primarului, care participă tot mai rar la astfel de întâlniri cu cetăţenii. „Datele tehnice nu-i privesc pe călători. Adoptarea acestui proiect înseamnă scumpirea abonamentului pe o linie la 60 de lei, iar în două-trei luni se va ajunge iar la 90 de lei, odată cu creşterea TVA-ului şi a impozitelor. Instabilitatea se va reflecta în preţul abonamentelor”, a remarcat ţărănistul. În concluzie, acesta a solicitat neintroducerea pe ordinea de zi a şedinţei CLM a acestui proiect în forma propusă, sau respingerea lui de către consilierii locali. „Ar trebui să vedem de ce nu mai circulă lumea cu tramvaiul. Dacă le facem condiţiile mai grele, oare nu vor circula tot mai puţini?”, a încheiat Cristea.

„Să nu participaţi la această glumă!”

În numele călătorilor din cartierul Alfa, cartier cu 15.000 de locuitori, Maria Gavrilaş a pledat pentru reintroducerea liniei 2, care în acest moment nu este funcţională. În sprijinul argumentelor verbale a adus o planşă care ilustrează eficienţa liniei 2. În schimb, propune arădeanca, ar putea fi redus programul tramvaiului 4 barat, pentru că nu face legătura cu şcoli, licee, instituţii importante, gară, autogară etc. În plus, între UTA şi Făt Frumos circulă încă 9 tramvaie. „Vreţi să desfiinţaţi singura linie directă cu Centrul. Să nu participaţi la această glumă!”, i-a sfătuit doamna pe reprezentanţii administraţiei, întrebându-i cu câte mijloace de transport ar trebui să meargă arădenii din Alfa către Gară.

Anca Vesa a intervenit şi ea pentru menţinerea liniei 16: „Îmi trebuie 4 bilete de tramvai ca să ajung la lucru în Centru şi înapoi”. Tot ea a solicitat amplasarea unor automate de bilete şi în Grădişte.

Podgoria - un nod gordian în dezvoltare

Mircea Bonţea a întrebat, retoric, în numele grădiştenilor, dacă cei care au propus aceste măsuri, s-au gândit şi la copii şi bătrâni: „Să schimbi două tramvaie este inadmisibil! Piaţa Podgoria este un nod gordian din punct de vedere al aglomeraţiei, cu atât mai mult va fi în viitor. Timpul costă bani pentru fiecare. Îi sfătuiesc pe tehnicieni să măsoare de trei ori înainte de a tăia o dată!”

Şi Dorina Lupşe, preşedintele ULAL Arad, a luat cuvântul pentru a solicita fluidizarea traficului şi linii de tramvai directe cu Centrul, din toate cartierele municipiului.

„CTP trebuie să fie la dispoziţia arădenilor şi nu invers!”

Liliana Şerbănescu a remarcat că în Grădişte linia 16, care este propusă spre desfiinţare, este mult mai solicitată decât linia 15. „CTP trebuie să fie la dispoziţia arădenilor şi nu invers!”, a punctat aceasta.

Un alt grădiştean, Titi Ţuplea, a încercat să sugereze o soluţie pentru creşterea numărului de călători: „Încercaţi să ieftiniţi biletul. Ne-am duce cu tramvaiul, dar e prea scump. Cu 3 lei mănânc pâne toată săptămâna”.

„Circul cu tramvaiul de când mă ştiu, aşa că să nu-mi spună mie nimeni ce şi cum!”, şi-a început în forţă discursul Corneliu Sferlea, care a cerut introducerea unei linii directe între Grădişte şi Micălaca.

„Stau în Centru şi lucrez în Grădişte. Am încercat să circul cu bicicleta, dar nu se poate prin nebunia din oraş. Cine s-a gândit să scoată linia 16, să vină cu mine pe timp de iarnă. Dau bani pe bilet, dar iarna în tramvai sunt temperaturi cu minus. În Grădişte nici nu există refugiu”, a intervenit şi Ladislau Schell.

„CTP nu trebuie să facă profit, de-aia plătim noi taxe şi impozite!”

A fost prezent şi un mai tânăr călător şi pasionat al tramvaielor, Alexandru Quintus, care a prezentat câteva propuneri în numele mai multor persoane care l-au mandatat pentru dezbaterea de ieri. Printre propuneri menţionăm desfiinţarea liniei 1 şi suplimentarea liniei 3, reducerea preţului la abonamentul pe toate liniile de la 90 la 60 de lei, precum şi menţinerea preţului pentru abonamentul pe o linie.

Ana Dumitrescu a susţinut şi ea reintroducerea liniei 2, care în opinia sa este mai eficientă decât linia 4. „Soţul merge la gară pe jos, pentru că e prea mult să dea 3 lei pe tramvai, doar dus. În centru mergem tot pe jos Este mult să dau 6 lei dus-întors. E normal să am legătură cu Centrul, dacă nu am cu celelalte cartiere”.

Cea mai succintă declaraţie a fost cea a Evei R.: „CTP nu trebuie să facă profit, de-aia plătim noi atâtea taxe şi impozite!”