Arădenii nu sunt de acord cu intenţia autorităţilor de anulare a unor linii de tramvai
Zeci de arădeni, reprezentanţi ai altor câteva mii, au spus răspicat, miercuri, în cadrul dezbaterii pe tema desfiinţării unor linii de tramvai din municipiu, că sunt total împotriva acestei decizii care, susţin ei, le-ar face viaţa de zi cu zi mai grea.
Ideea de a scoate din circulaţie liniile 2, 5, 8, 16 şi 17 a venit din partea autorităţilor locale care susţin că actualmente există zone unde sunt suprapuse liniile de tramvai cu cele de autobuz sau microbuz, ceea ce crează ineficienţă la nivelul serviciului de transport public arădean.
Dezbaterea pe această delicată temă i-a pus la masa discuţiilor pe reprezentanţii Companiei de Transport Public (CTP) Arad, pe cei ai Asociaţiei Mişcarea Arădeană, ai Uniunii Locale a Asociaţiei de Locatari (ULAL) Arad, pe câţiva consilieri locali şi cel mai important, pe reprezentanţii arădenilor de rând din fiecare zonă a Aradului.
Reprezentanţii CTP au prezentat planul autorităţilor locale, prin care se doreşte desfiiţarea liniilor de tramvai menţionate mai sus în scopul de a asigura o mai bună frecvenţă a tramvaielor şi mărirea eficienţei sistemului de transport în comun în punctele de legătură – staţia Caius Iacob, Podgoria, Polivalentă şi staţia UTA. Deşi pare absurdă ideea de creştere a frecvenţei tramvaielor în contextul în care cinci linii vor fi desfiinţate, reprezentanţii CTP îşi susţin părerea, argumentând că momentan se crează situaţii neplăcute când două tramvaie se întâlnesc în aceaşi staţie, iar unele tramvaie sunt aproape goale, cum ar fi cazul liniei 15 şi 17. Eu spun că în locul tramvaielor vor circula autobuze sau microbuze iar frecvenţa tramvaielor rămase se va reduce la şapte minute.
„Se măsoară de trei ori până se taie o dată“
Organizaţia non-guvernamentală Mişcarea Arădeană a cerut organizarea dezbaterii ce a avut loc miercuri iar reprezentantul ei – Claudiu Cristea – a fost prezent acolo, menţionând câteva aspecte pentru care ONG-ul nu este de acord cu aprobarea desfiinţării liniilor de tramvai în discuţie. Acesta a specificat că peste o mie de arădeni au semnat până acum petiţia prin care se doreşte scoaterea de pe lista Consiliului Local Municipal a acestui proiect de hotărâre care, după spusele lui Cristea, nu serveşte intereselor arădenilor. El a mai adăugat că autorităţile locale doresc să îi manipuleze pe arădeni cu ajutorul abonamentelor unice care ar avea un preţ de aproximativ 60 de lei, dar care, susţine acesta, se vor scumpi imediat de la intrarea lor în circuit.
Arădenii prezenţi la dezbatere au fost de acord cu părerile şi argumentele lui Claudiu Cristea şi şi-au prezentat, rând pe rând, nemulţumirile legate de sistemul de transport public din Arad şi neplăcerile pe care li le-ar cauza desfiinţarea anumitor linii de tramvai. Pentru locuitorii fiecărui cartier arădean a vorbit câte un reprezentant care nici gând să fie de acord cu planul Primăriei.
Unul dintre reprezentanţii cartierului Grădişte a spus că se simte clar discriminarea cartierelor, spre deosebire de centru şi a dat un sfat autorităţilor: „Se măsoară de trei ori până se taie o dată“. O reprezentantă a arădenilor din cartierul Alfa le-a oferit reprezentanţilor CTP o schiţă a liniilor de tramvai pe înţelesul tuturor şi a ţinut să precizeze ce ar însemna pentru vârstnici şi copiii schimbarea a două sau trei tramvaie pentru a ajunge din cartiere în centrul oraşului.
Rămâne de văzut dacă autorităţile vor ţine cont de părerile arădenilor.
în urmă cu 6 ani 12 săptămâni
în urmă cu 6 ani 12 săptămâni
în urmă cu 6 ani 13 săptămâni
în urmă cu 6 ani 14 săptămâni
în urmă cu 6 ani 14 săptămâni
în urmă cu 6 ani 21 săptămâni
în urmă cu 6 ani 22 săptămâni
în urmă cu 6 ani 23 săptămâni
în urmă cu 6 ani 28 săptămâni
în urmă cu 6 ani 28 săptămâni