Acest site este arhivat. Toate funcționalitățile interactive sunt dezactivate.

A început strângerea de semnături împotriva desfiinţării unor trasee de tramvai

Reprezentanţii Mişcării Arădene au început strângerea de semnături pentru Petiţia împotriva desfiinţării unor trasee de tramvai şi a creşterii tarifului la transportul cu tramvaiul.

A început strângerea de semnături împotriva desfiinţării unor trasee de tramvai

„Chemăm la acţiune cetăţenii Aradului, organizaţiile nonguvernamentale, aso­ciaţiile, sindicatele şi partidele po­litice pentru a opri desfiinţarea traseelor de tramvai şi a nu permite scumpirea mascată a tarifului” a spus Claudiu Cristea, reprezentant Mişcarea Arădeană. Desfiinţarea liniilor de tramvai îi nemulţumeşte şi pe arădenii care sunt direct afectaţi. Este vorba în special despre cei care locuiesc în Grădişte şi Alfa.

Cetăţenii semnatari ai petiţiei cer Primarului Municipiului Arad, Gheorghe Falcă, să retragă Proiectul de Ho­tărâre privind modificarea anexei 1 a Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local nr. 52847/11.09.2009 şi introducerea unui abonament unic pentru mijloacele de transport din municipiul Arad depus la transparenţă decizională în data de 1 aprilie 2010. Totodată, reprezentanţii Mişcării Arădene mai spun că în situaţia în care acest proiect de Hotărâre va ajunge pe masa CLM, solicită Consiliului Local Municipal să nu adopte proiectul de horărâre. În petiţie se arată următoarele:

„Ne motivăm cele spuse prin faptul că în situația în care ar fi adoptat, proiectul de hotărâre ar pro­- duce următoarele efecte: decontarea modernizărilor BERD în preţul biletelor. Nu modernizezi ceva ce urmează să reduci ca şi activitate, creşterea preţului transportului cu tramvaiul. Mulţi vor fi nevoiţi să achiziţioneze 2 sau 3 bilete pentru a ajunge la destinaţie, scăderea confortului transportului în comun. Peste tot în lume se pune accent pe trecerea la transportul în comun. Primarul și administraţia îşi ușu­rează viaţa complicând viaţa ară­denilor, va creşte durata de par­- curgere a unui traseu, călătorul fiind nevoit să schimbe tramvaiul. O simulare de preţ „abonament unic”: O familie de 4 persoane va cheltui 240 lei/lună pentru 4 abonamente unice (față de 128lei/lună). Va scădea numărul de călători – contrar tendinței UE. Cetăţenii vor folosi mai des autoturismul. Acest lucru va duce la îngreunarea traficului şi la creşterea poluării”. Campania de strângere de semnături va continua până când acest proiect va fi discutat în şedinţă, iar în ceea ce priveşte numărul de semnături, reprezentanţii Mişcării Arădene nu şi-au propus vreun barem.

Modificări prevăzute în proiect

În proiectul de hotărăre la care face referire petiţia respectivă se propune eliminarea a şase linii de tramvai, modi­ficarea programului de transport, introducerea „abonamentul unic”, care va fi valabil pe toate tipurile de mijloce de transport în comun. Abonamentul unic nominalizat, pe o lună, va avea o va­loare de 60 lei, pe două săptămâni va costa 35 lei, abonamentul săptămânal 20 lei, iar o legitimaţie de călătorie pentru o zi valabilă pe toale liniile urbane 7 lei. Totodată, se introduc şi abonamentele nenominalizate. Preţul unuia va fi, pe o lună, de 150 lei. Un abonament nenominalizat pe două săptămâni va costa 80 lei, iar pentru o săptămână, 45 lei. Se vor elimina şase linii de tramvai: linia 2 (care făcea circuit pe traseul Centru-UTA-Alfa), 5 (care lega Aradul Nou de Micălaca), 8 (între centru şi Micălaca), 16 şi 16b (Centru - Grădişte), 17 (Făt Frumos- Micălaca). Micălaca va rămâne, astfel, fără trei din totalul de cinci linii de tramvai, iar pe cele două linii rămase vor circula mai multe vagoane. Pe linia 7 se va circula cu o frecvenţă de 7 minute la orele de vârf, 12 minute în afara orelor de vârf, şi 14 minute în zilele de sărbătoare, respectiv, pe linia 18 va fi o frecvenţă de 6,6 minute în orele de vârf, 11 minute în afara orelor de vârf şi 13 minute în zilele de sărbătoare. Linia 3 va avea o frecvenţă de 10 minute în orele de vârf şi 15 minute în rest. Linia 15 va avea o frecvenţă de 15 minute în toate zilele săptămânii. Linia 2 trebuia eliminată, deoarece au început lucrările de reabilitare a centrului vechi. Liniile preorăşeneşti cu numerele 9, 10, 11, 12 şi 14 se menţin nemodificate.

Arădenii sunt nemulţumiţi de aceste modificări

Cei care locuiesc în Grădişte sunt revoltaţi de faptul că dacă vor să meargă în centru trebuie să schimbe tramvaiul, la fel vor păţi şi cei din Alfa. „Trebuie să ne dăm jos din tramvai la noua staţie ce s-a făcut la Caius Iacob şi să luăm altul care merge spre centru. Nu este chiar confortabil, mai ales că acestea nu vin la timp”, a spus Margareta Brătu. Nemulţumiţi sunt şi cei care trebuie să ocolească pentru a ajunge la destinaţie, deoarece se vor scoate (dacă proiectul se va aproba) unele lunii cum sunt 8 şi 17. Directorul tehnic al Companiei de Transport Public Arad, Petru Cuvineanu spune că s-au ales soluţiile cele mai avantajoase pentru călători, chiar dacă cei care locuiesc în Grădişte şi Alfa vor schimba mai multe mijloace de transport.

Reprezentanţii Primăriei spun şi ei că avantajele aplicării acestor modificări sunt multiple. Printre ele se numără faptul că se obţine scăderea numărului de treceri pe centru la orele de vârf, scade numărul total de km, iar adoptarea unui abonament unic pe toate mijloacele de transport în comun, va duce la eliminarea nemulţumirii cetăţenilor care sunt nevoiţi să utilizeze mai multe mijloace de transport în comun pentru a ajunge la destinaţie.